Thursday, December 3, 2009

Ke pusat rawatan Terapi Islam Al Fatah (TIAF)



Baru-baru ni saya ke pusat rawatan islam TIAF kat Bachang.... sambil jumpa Tuan TIAF saya bawak pesakit sekali....dari Melaka pun ada dari KL pun ada....saya mintak tolong ustaz Wan tolong tengok-tengokkan sambil marawat diorang niii.....pesakit busung pun ada ..... ustz Wan telah membuka semua saluran pengaliran darah dari badan sipesakit.....pesakit busung niii kaki dah sembab....perut membuncit...selepas Ustz wan buka saluran darah ke kaki ...pesakit terasa kedua-dua kaki terasa gatal secara tiba-tiba.....darah dah mengalir ke kaki Alhamdulillah....Limau dibacakan bersama air untuk diminum selama 7 hari.....selepas rawatan saya ajak ustz wan minum air kat kedai makan Bachang...saja-jeee nak borak-borak....banyak persoalan menarik yang dibincangkan....Ustaz Wan menyatakan baru-baru niiii beliau dapat panggilan telifon dari negara jiran kita Indonesia.....lelaki indonesia niiii mintak tolong ustaz wan untuk merawat seorang Kiai dari sebuah pasentren...kiai tersebut telah dikenakan sentet (santau)....Ustaz Wan menggunakan ilmunya untuk merawat jarak jauh....sambil merawat kiai tuuuu ustaz wan juga memberikan semula sakit tersebut kepada orang yang menyihir.....selepas panggilan lelaki indonesia tuuu...Ustaz wan juga dapat satu panggilan dari Indonesia yang meminta jangan dicampuri urusan nya untuk menyentet kiai yang sakit tu dan menggugut untuk melumpuhkan Ustaz Wan dengan serta merta.....cerita makin best niiiii dalam hati saya berkata....
Ustaz Wan mencabar lelaki misteri itu melempuhkan nya "sekarang"......dalam masa yang sama ustaz wan juga dapat melihat keris terbang datang bertalu-talu padanya...tapi Alhamdulillah tidak mengenai sasaran......saya terdetik dihati bahawa hendak jadi perawat niiii perlu pengorbanan yang tinggi ....sehingga boleh mengadaikan nyawa......kredit untuk TN TIAF......

Sunday, November 29, 2009

Apa maksud Pohon Beringin Tunggal dalam Wayang kulit?

Dalam setiap permulaan cerita Wayang kulit akan dimulai dengan kemunculan pohon beringin yang akan berada di tengah layar putih, begitu juga apabila persembahan tamat. Sebenarnya pohon beringin itu jika diterbalikkan merupakan gambaran hati manusia. Perjalanan cerita wayang kulit secara totalnya ialah kisah perjalanan manusia dalam menyucikan hatinya, cuma ia diceritakan dalam bentuk kiasan dan perlambangan.

sungguh hebat metafora orang melayu niiiii.........

Gedebe sengoti (samseng sebenar)

Salah satu artikel yang menarik tentang orang yang benar-benar gedebe(samseng)

Sedikit perkongsian pengalaman hidup ingin saya kongsikan bersama sahabat. Orang yang betul-betul 'gedebe' ialah orang yang biasanya bercakap dalam bahasa yang sangat santun, sentiasa beradik abang dengan lawan cakapnya, selalu minta jalan bila nak lalu di hadapan orang, sering minta maaf walaupun tak salah. Mereka garang tapi bukan sembarangan. Mereka ini cukup tertib cara cakapnya, sembangnya tak keterlaluan, gelaknya taklah mengilai.Mereka tahu mereka bengis, sebab itu mereka tak akan membuat orang menangis. Mereka sensitif, sebab itu mereka tidak akan buat orang merintih. Bergaduh tidak sekali, bila minum tak segan mempelawa dibayar habis satu meja. Jauh sekali beza dengan 'gedebe' yang menyakitkan jiwa. Tepuk amai-amai belalang kupu-kupu. Makan ramai-ramai bayar suku-suku.

Friday, November 27, 2009

Jangan jadi orang bangkrut

saya melayari internet dan terdapat satu artikal tentang kisah orang bangkrut dari ceramah AA Gym...bagus ceramah ini....untuk peringatan diri sendiri....

AA Gym mengingatkan jangan sampai kita menjadi orang yang bangkrut pada saat hari perhitungan amal (Hisab) dilakukan kelak di akhirat. Kebangkrutan bisa terjadi karena amal baik kita habis dipakai untuk membayar dosa-dosa yang kita lakukan terhadap orang lain yang belum sempat minta maaf dan dimaafkan. Bisa jadi seseorang yang rajin beribadah, banyak amalnya, tapi di akhir tetap bangkrut, karena selain beribadah ia juga rajin berbuat dosa, bukan hanya kepada Allah, tetapi juga kepada sesama manusia. Justru perbuatan salah dan dosa kepada manusia inilah yang seringkali menyulitkan kita, karena untuk menebusnya tidak cukup dengan bertaubat, tapi harus berhadapan langsung dengan yang bersangkutan untuk meminta maaf. Lebih parah lagi kalau kita melakukan tindakan atau perbuatan yang tidak kita sadari bahwa sesungguhnya perbuatan kita tersebut berdosa, seperti melakukan ghibah. Kalau ini terus kita lakukan, sampai tiba saatnya kita meninggal dan belum sempat meminta maaf kepada orang yang pernah kita perguncingkan, siap-siap saja kita akan menjadi orang yang bangkrut. Semua amal baik kita digunakan untuk membayar semua kesalahan kita kepada orang lain, dan bahkan mungkin tidak cukup, sehingga dosa-dosa orang lain harus kita tanggung sebagai pengganti dosa kita kepada mereka.
Astagfirullah, mudah-mudahan Allah membimbing dan memelihara setiap langkah kita, sehingga kita tidak menjadi orang yang bangkrut.

Saturday, November 14, 2009

JUmpa Tuan TIAF

Dua hari lepas saya berjumpa ustaz wan....(Pemilik Pusat terapi TIAF) borak-borak sambil makan car kueh tiaw.....terkelur kisah ataupun kes penyakit busung....mengikut ustz Wan busung niiii adalah lebih berat dari kes santau dan busung ini macam sarung belon..kadang-kadang kalau kita dapat pecahkan sarung tuu tapi penyihir akan tampalkan balik....saya sebenarnya masih mengalami masalah untuk mengatasi kes busung.....jadi dengan muka tak malu saya tanya cara untuk merawat penyakit ini....jadi dengan suprisenya utz wan ajar saya tips untuk kes busung dengan cara membedah perut pesakit tuuuu.....saya cuba dengan pesakit busung kes terdahulu..... apabila belahan dah dibuat dan selesai saya terasa amat penat....dan keesokan harinya pesakit beritahu beliau terkentut dan berak diawal pagi padahal sebelum ini ini nak buang angin pun susah....alhamdulillah....terima kasih Tuan TIAF (dalam hati saya berkata dasyat jugak ilmu Tuan TIAF niii)

Sunday, November 8, 2009

Penjaga Ghoib (SEDULUR PAPAT LIMO PANCER)Penerangan Lanjutan

Saya ada menengahkan tajuk SEDULUR PAPAT LIMO PANCER niiii...kali ini saya cuba menengahkan lagi isu niii dengan lebih jelas....kalau ada teguran/ kesalahan sila tegur saya.....

Siang dan malam keempat pendekar gaib ini setia menunggu kita. Saat genting dan bahaya, dia menyeret kita ke tempat yang aman. Saudara penjaga gaib ini bukan jin.

Semakin lama belajar ajaran-ajaran leluhur Jawa, kita akan semakin terkagum-kagum pada para nenek moyang. Ilmu yang mereka ajarkan tidak bertentangan dengan agama, bahkan sesuai dan memperkaya pemahaman agama yang kita anut.

Sayangnya banyak yang masih memandang sebelah mata ajaran para leluhur Jawa ini. Bahkan ada yang menuduhnya sebagai syirik, khurofat dan takhayul. Para penuduh ini mungkin lupa, bahwa ajaran Jawa disampaikan secara sederhana agar mudah dipahami orang Jawa. Memang, para leluhur kita kadang tidak fasih melafalkan kata-kata Arab. Para leluhur ini juga orang yang masih gagap iptek. Namun, jangan salah sangka dulu.

Dari segi kebijaksanaan, ilmu batin dan olah rasa para nenek moyang kita dulu boleh diandalkan. Mereka adalah para waskita yang mampu membangun candi Borobudur, Prambanan dan mampu membuat sebuah bangunan dengan ketepatan geometris dan geologis. Tidak kalah oleh nenek moyang bangsa Mesir yang mampu membangun piramida, atau nenek moyang suku Inca, bangsa Peru yang bisa membangun Manchu Picchu.

Saat agama Islam masuk ke nusantara, sementara di Jawa saat itu sudah berkembang agama Hindu, Budha dan berbagai kepercayaan animisme, dinamisme, politeisme. Islam melebur secara pelan dan damai, berasimilasi serta berosmosis tanpa pertumpahan darah. Islam agama damai dan tidak memaksa. Orang Jawa bersifat pasrah, sumeleh, sumarah, ikhlas dan mengandalkan rasa pangrasa.

Bagi orang Jawa, masuknya Agama Islam yang kaya dengan aspek kebatinan (tasawuf) sangatlah tepat. Orang Jawa pun tidak kebingungan dengan ajaran-ajaran mistik yang ada di dalamnya. Namun orang Jawa berhasil menyederhanakan ajaran-ajaran mistik ini dengan terminologi dan kalimat-kalimat sederhana dan mudah dimengerti. Harap maklum saja, orang Jawa dulu mayoritas hidup di pedesaan yang sederhana dan tidak banyak berwacana ilmiah.

Salah satu ajaran Kejawen yang membahas tentang adanya malaikat pendamping hidup manusia adalah SEDULUR PAPAT LIMO PANCER. Pancer adalah tonggak hidup manusia yaitu dirinya sendiri. Diri kita dikelilingi oleh empat makhluk gaib yang tidak kasat mata (metafisik). Mereka adalah saudara yang setia menemani hidup kita. Mulai dilahirkan di dunia hingga kita nanti meninggal dunia menuju alam barzakh (alam kelanggengan).

Sebelum hadirnya agama Islam, orang Jawa tidak memahami konsep malaikat. Maka mereka menyebut malaikat penjaga manusia dengan sedulur papat. Konsep “sedulur papat” ini oleh orang Jawa ditamsilkan melalui sebuah pengamatan/niteni.

Mulai saat janin tumbuh di perut ibu, janin dilindungi di dalam rahim oleh ketuban. Selanjutnya adalah ari-ari, darah dan pusar. Itulah saudara manusia sejak awal dia hidup dan selanjutnya “empat saudara” ini kemudian dikubur. Namun orang Jawa Percaya bahwa “empat saudara” ini tetap menemani diri manusia hingga ke liang lahat.

Karena Air Ketuban adalah yang pertama kali keluar saat ibu melahirkan, orang Jawa menyebutnya SAUDARA TUA. Saudara ini melindungi jasad fisik dari bahaya. Maka ia adalah SANG PELINDUNG FISIK.

Selanjutnya yang lebih MUDA adalah ari-ari, tembuni atau plasenta. Pembungkus janin dalam rahim. Ia melingkupi tindakan janin dalam rahim yang kemudian mengantarkan kita ke tujuan. Maka ia adalah SANG PENGANTAR.

Saudara kita selanjutnya adalah DARAH. Darah ini membantu janin kecil untuk tumbuh berkembang menjadi bayi lengkap. Darah adalah SARANA DAN WAHANA IRADAT-NYA pada manusia. Darah bisa disebut nyawa bagi janin. Maka, darah disebut dengan PEMBANTU SETIA MANUSIA MENEMUKAN JATI DIRINYA SEBAGAI HAMBA TUHAN, CERMIN TUHAN (Imago Dei).

Saudara gaib kita terakhir adalah pusar. Menurut pemahaman Kejawen, pusar adalah NABI. Pusar secara biologis adalah tali yang menghubungkan perut bayi dalam rahim dan ari-ari. Pusar mendistribusikan makanan yang dikonsumsi ibu ke bayi. Pusar dengan demikian MENDISTRIBUSIKAN WAHYU “IBU” MANUSIA yaitu Gusti Allah SWT kepada diri kita.

Keempat saudara gaib ini sesungguhnya adalah EMPAT MALAIKAT PENJAGA manusia. Yang berada di kanan-kiri, depan-belakang kita. Maka, tidak salah bila Anda menyapa dan bersahabat akrab dengan mereka. Secara gaib, Tuhan mmeberikan pengajaran tidak langsung kepada hati kita. Namun melalui mereka pengajaran itu disampaikan.

Keempat penjaga (malaikat) itu adalah:

JIBRIL (Penerus informasi Tuhan untuk kita),
IZRAFIL (Pembaca Buku Rencana Tuhan untuk kita),
MIKAIL (Pembagi Rezeki untuk kita) dan
IZRAIL (Penunggu berakhirnya nyawa untuk kita).

Keempat malaikat itu oleh orang Jawa dianggap sebagai SEDULUR karib hidup manusia. Bila kita paham bahwa perjalanan hidup untuk bertemu dengan Tuhan hakikatnya adalah perjalanan menuju “ke dalam” bukan “ke luar”. Perjalanan menembus langit ketujuh hakikatnya adalah perjalanan “diri palsu” menuju “diri sejati” dan menemukan SANG AKU SEJATI, YAITU DIRI PRIBADI/ TUHAN.

Untuk menemukan SANG AKU SEJATI (limo pancer) itulah kita ditemani oleh EMPAT SAUDARA GAIB/MALAIKAT PENUNGGU (sedulur papat). Lantas dimana mereka sekarang? Mereka sekarang sedang mengawasi Anda. Berdzikir mengagungkan asma-Nya. Kita bisa menjadikan mereka sedulur paling akrab bila paham bagaimana cara berkomunikasi dengan mereka. Caranya? Pejamkan mata, matikan seluruh aktivitas listrik di otak kiri dan kanan dan hidupkan sang AKU SEJATI yang ada di dalam diri Anda. Ya, hanya diri sendirilah yang mampu untuk berkomunikasi dengan para sedulur gaib nan setia ini.

Bagaimana tidak setia, bila kemanapun kita berada disitu keempatnya berada. Bila kita berjalan, mereka terbang. Bila jasad kita tidur, mereka akan tetap melek ngobrol dengan ruh kita. Maka, saat bangun tidur di siang hari pikiran kita akan merasa fresh sebab ruh kita akan kembali menjejerkan diri kita dengan iradat-Nya. Sayang, saat waktu beranjak siang polusi nafsu/ego lebih dominan sehingga kebeningan akal pikiran semakin tenggelam.

Bagaimana agar hidup kita selalu ingat oleh kehadiran sedulur papat ini yang setia menjaga kita? Sunan Kalijaga memiliki kidung bagus:

Ana kidung akadang premati
Among tuwuh ing kuwasanira
Nganakaken saciptane
Kakang kawah puniku
Kang rumeksa ing awak mami
Anekakaken sedya
Pan kuwasanipun adhi ari-ari ika
Kang mayungi ing laku kuwasaneki
Anekaken pangarah


Ponang getih ing rahina wengi
Angrowangi Allah kang kuwasa
Andadekaken karsane
Puser kuwasanipun
Nguyu uyu sambawa mami
Nuruti ing panedha
Kuwasanireku
Jangkep kadang ingsun papat
Kalimane pancer wus dadi sawiji
Nunggal sawujudingwang

(Ada nyanyian tentang saudara kita yang merawat dengan hati-hati. Memelihara berdasarkan kekuasaannya. Apa yang dicipta terwujud. Ketuban itu menjaga badan saya. Menyampaikan kehendak dengan kuasanya. Adik ari-ari tersebut memayungi perilaku berdasar arahannya.

Darah siang malam membantu Allah Yang Kuasa. Mewujudkan kehendak-Nya. Pusar kekuasaannya memberi perhatian dengan kesungguhan untuk saya. Memenuhi permintaan saya. Maka, lengkaplah empat saudara itu. Kelimanya seagai pusat sudah jadi satu. Manunggal dalam perwujudan saya saat ini)

Tuesday, November 3, 2009

Hati

Penerangan dari tok belagak dalam shout box saya...(sori tok saya copy paste )
Wah dah ada yang mengupas bab niat...bagus tu... DEN pernah nak tulis bab ini...tapi sure kena kondem giler... Niat ini termasuk dalam perubatan melalui Matahati...sebab itu kena dibersihkan dahulu Kita ini memang dah sedia ada 2 bisikan... Satu malaikat satu syaitan Nkasyabandi dan ahmdaiah pun ada kaedah begini cuma setengah mursyid tak mau kembangkan sebab takut lari niat... berbicara dgn angin boleh dilakukan dgn kaedah Ibu Lam.. Ada DEN tulis dalam kesah berentap dengan hantu tinggi... Maka benarlah kata sifu DEN dulu bila menceritakan bab ilmu Pelik2 ni Ramai yg berkebolehan begini..cuma tak expose...sebab tohmahan tu yg dasyat Wahabi lagi le...byk songeh Sebab itu Reiki DEn tentang habis2..depa guna niat...tapi lupa...tanpa hati yg bersih mende lain yg masuk...dan sanadnya kepada pendita Jepun Walhal dalam Islam dah lama ada.. Ada juga kaedah berbicara dengan hati ..yg dipanjangkan menjadi scanning guna hati Bicara dgn Hati...separuh perguruan..mengatakan inaya sebagai pengajian Malaikat diri Untuk memastikan Malaikat DIRI sahaja yg berbicara hendaklah dimatikan setan diri SETAN DIRI DIKENALI DENGAN 4 HURUF... BA DAL WAU HA Dalam setengah Tarikat ..memang ada dibicarakan tentang Setan Diri Ini...Kaedah2 tertentu serta zikir2 tertentu pada tahap huruf2 tertentu... Lanjutan dari berbicara dengan HATI...barulah boleh meneroka ketahap yg lebih advance Yakni berbicara dengan Hati Makhluk lain pula... Yakni one to one contact.... Jawapan dari pertanyaan Hati...adalah tepat..jauh bezanya bertanya kepada JIN yg merasuk di ruqyah Jin yg merasuk akan berusaha menmbulkan fitnah Cth...seorang Mursyid..bertanya pada Saliknya... dari hati kehati....malam tadi tahajud tak... JAwapan yg keluar pasti 100 % jujur.. Hek eleh...pecah rahsia guru.. Sekarang ada dakwaan kata syeikh Abdul Wahid Salam Bali seorang WAHABI.. Try le bertanya dgn dia melalui hati..yes or noSebab kalau WAHABI...habisle...ramai yg dah amik sanad WAHABI..

Saturday, October 31, 2009

ilmu "Sedulur papat kalima pancer",

Sunan Kalijaga: Mistik dan Makrifat
Penulis: Achmad Chodjim
Sunan Kalijaga, alias Raden Syahid. Dia seorang putra tumenggung. Tetapi dia tidak mau mewarisi kekuasaan dari ayahandanya. Justru dia memilih menjadi pegiat spiritual Islam di Tanah Jawa, yang pada akhirnya oleh Dewan Wali Sanga, dia diangkat sebagai salah satu anggotanya untuk menggantikan Syekh Subakir yang kembali ke Persia. Namanya akrab di telinga Islam Jawa. Dan, nyatanya dialah satu-satunya Wali yang bisa diterima oleh berbagai pihak, baik oleh mutihan atau abangan, santri atau awam.
Banyak buku mengungkapkan kisah Sunan Kalijaga. Sebatas kisah hidupnya belaka. Buku yang ada di hadapan Anda ini tidak bertutur kata tentang kisah Sunan Kalijaga. Meski kisahnya banyak diketahui orang, tapi tak banyak orang yang tahu tentang ajaran yang dibawanya. Nah, yang dikemukakan dalam tulisan ini adalah kupasan tentang ajaran dan kearifannya. Anda akan tahu bahwa banyak praktik-praktik agama Islam di Nusantara, khususnya di Jawa, berasal dari Sunan Kalijaga.
Ada sebuah doa bahasa Jawa yang masih diamalkan oleh orang-orang Islam di Nusantara. Khasiat doa ini untuk menolak bala. Menyingkirkan penyakit. Mengusir hama dan penyakit tanaman. Membebaskan diri dari jeratan hutang. Bahkan untuk melindungi diri dalam pertempuran. Itulah doa "Rumeksa ing Wengi". Sebuah doa yang disusun oleh Sunan Kalijaga. Sunan pun melakukan dakwah dengan pendekatan budaya. Mungkin Anda pernah mendengar Gerebeg Mulud dan Sekaten. Itulah cara-cara Sunan Kalijaga untuk mengajak orang lain masuk agama Islam.
Dalam Islam "wasilah" merupakan cara mendekatkan diri kepada Tuhan. Cara yang ditempuh seseorang untuk sampai kepada-Nya. Namun, bentuk wasilah itu diperdebatkan kebenarannya oleh para ulama. Sunan tak hendak berdebat masalah teologi. Tapi dia memberikan contoh wasilah ala Jawa. Yang jika dipelajari ternyata menyentuh hakikat keislaman. Sekaligus menanamkan rasa cinta terhadap para nabi, sahabat dan keluarga Rasul. Sunah Rasul pun tidak sesempit sebagaimana yang kita kenal selama ini. Bahkan diwujudkan secara langsung dalam kehidupan sehari-hari secara nyata, misalnya penggunaan baju takwa.
Diri manusia juga dikupas dengan sisi pandang yang berbeda. Mungkin Anda pernah dengar "Sedulur papat kalima pancer", saudara empat yang pusatnya adalah Diri manusia. Itulah ajaran makrifat Islam. Di situ keimanan dalam Islam bukan semata-mata dipandang sebagai kepercayaan, tapi oleh Sunan diamalkan untuk membangkitkan Sang Pribadi. Agar dapat kembali dengan sempurna ke Hadirat-Nya.
Syariat, tarekat, dan hakikat dirajut menjadi satu. Dirajut menjadi makrifat dalam bentuk mistik Jawa. Sehingga agama tidak sekadar menjadi formalitas kehidupan. Tapi menjadi bagian kehidupan itu sendiri. Mistik dan makrifat yang umumnya dipandang sebagai klenik [dalam pengertian negatif], oleh Sunan diolah menjadi ajaran yang bermakna bagi kehidupan. Selamatan pun tak ketinggalan. Jika selama ini selamatan hanyalah tradisi yang tidak diketahui maksudnya, maka dalam buku ini makna dari selamatan sehari hingga seribu hari itu disajikan dengan bahasa yang sederhana. Karena hakikat kebenaran itu satu. Maka, dengan satu ikatan yang benar, yang juga disebut tauhid, itulah seseorang menghadap ke Hadirat Tuhannya.
Yang terakhir mengenai reinkarnasi atau dilahirkan kembali. Banyak yang salah paham tentang ajaran ini. Dikiranya ajaran menitis atau dilahirkan kembali itu pengaruh dari ajaran Hindu atau Buddha. Itulah hikmah Islam yang diambil oleh Sunan. Hikmah yang ditemukan di Jawa. Sebagaimana pesan Rasul, hikmah adalah barang orang mukmin yang hilang, maka ambillah di manapun hikmah itu ditemukan! Memang benar, ajaran reinkarnasi itu ada di Hindu dan Buddha. Tapi, sebelum kedua agama itu masuk Jawa, hikmah tentang reinkarnasi itu sudah ada di ajaran Jawa. Oleh Sunan Kalijaga ajaran reinkarnasi ini dipadukan dengan konsep kebangkitan dari Islam.

Thursday, October 29, 2009

Mengenali Malaikat.

MALAIKAT ISRAFIL
Berkata Ibnu Abbas r.a. sesungguhnya Israfil a.s. telah meminta kepada Allah s.w.t. agar diberikan kekuatan tujuh langit. maka diberikan kekuatan itu dan ditambah dengan kekuatan tujuh lapis bumi. dan meminta pula kekuatan untuk menguasai angin, gunung, jin, manusia dan binatang2 buas. makan diberikan kekuatan tersebut.

dari bawah kaki hingga ke kepalanya ada beberapa "rambut", bebrapa mulut, dan beberapa lidah yang tertutup hijab. bertabih kepada Allah melalui setiap mulut dan lidahnya dengan seribu bahasa. Allah menjadikan sejuta malaikat dari jasad Israfil yg semuanya bertasbih kepada Allah sampai hari kiamat. mereka itu adalah Malaikat2 Muqarrabun (yg. dekat dengan Allah), Hamalatul Arsy (pemegang Arsy) dan Kiramul Katibun (pencatat yg mulia). mereka dalam wujud Israfil a.s. Setiap hari israfil melihat jahannam sebanyak 3x, maka merendah dirilah ia, menangis sehingga kurus seakan busur panah dan menangis dengan tangisan yg menyayat. andainya Allah tidak mencegah aliran mata Israfil, bumi ini akan tenggelam dengan air mata Israfil. kerana besarnya Israfil, andaikata ditumpahkan segala semua air laiutan dan telaga di atas kepalanya, setitik pun tidak akan menitik ke atas bumi.

MALAIKAT MIKAIL
malaikat Mikail dijadikan Allah, sesudah 500 tahun Malaikat Israfil. Dari kepala hingga ke tapak kakinya terdapat rambut ydr. Zafaran dan sayapnya dari zamrud hijau. setiap rambutnya mempunyai sejuta wajah, setiap wajah memiliki sejuta mata, dan setiap mata menangis kerana belas kasihnya kepada golongan yg berdosa di kalangan mukmin. pada setiap wajahnya terdapat sejuta mulut, pada setiap mulu terdapat sejuta lisan, setiap lisan berkata dengan sejuta bahasa. setiap lisan memohon ampun kepada Allah untuk setiap orang mukmin yg berdosa, dan menitis dari setiap mata Mikail 70 ribu titis air mata. Maka Allah jadikan setiap titis tersebut seorang malaikat yg berujud Mikail a.s. Mereka bertasbih kpd Allah sampai hari kiamat.

nama-nama Malaikat tersebut ialah Karobiyyun, pembantu2 Mikail yg diserahi utk menguasai hujan, tumbuh-tumbuhan, rezeki dan buah-buahan. maka segala yg sesuatu yg ada di laut, buha-buahan di pokok dan tumbuh-tumbuhan di atas bumi tidaklah terlepas dr pengawasan seorang malaikat yg diserahi tugas tersebut.

MALAIKAT JIBRIL
Malaikat Jibrail dijadikan Allah sesudah 500 tahun dijadikan Mikail. Dia mempunyai 1600 sayap. mulai dari kepada sampai ke kaki terdapat rambut2 dari Zafaran. matahari seakan berada di antara 2 matanya. di atas setiap rambutnya seperti rembulan dan bintang2, setiap hari masuk ke dlm lautan cahaya 370 kali. maka tatkala dia keluar dr lautan tersebut menitislah dari setiap sayap sejuta cahaya. maka Allah jadikan setiap titis tersebut malaikat dlm wujud Jibril a.s. Mereka sama bertasbih kpd Allah sampai hari kiamat. Dinamakan Malaikat Ruhaniyyun.

MALAIKAT IZRAIL
Wujud malaikat Izrail seperti wujudnya Malaikat Israfil a.s. wujud wajah2nya, lisan2nya, sayap2nya, besar kekuatannya tiada bertambah tiada berkurang

Monday, October 26, 2009

Doa Apabila Terkena Sihir Atau Santau

Bismillah.



Tengah hari tadi saya terdengar ceramah Ust. Abdullah Mahmud di rancangan Al - Hidayah TV3. Iaitu mengenai doa jika terkena sihir atau santau. Simpton jika seseorang itu terkena sihir ialah,


1. Perubahan sikap yang drastik, contohnya: dari sifat yang penyabar tiba-tiba sahaja jadi pemarah.


2. Apabila tidur di waktu malam selalu terkejut dan bermimpi yang buruk, contohnya mimpi: jatuh ke dalam gaung, berada di tempat sunyi, berada di tempat yang kotor dan memakan benda yang kotor.


3. Sakit belakang(dari pinggang ke tengkuk), tidak pernah pulih walau pun telah mencuba pelbagai rawatan.


4. Apabila di waktu Maghrib dengan secara tiba-tiba berasa sedih, pilu, menyangka orang benci dengan kita dan macam-macam lagi.




Maka bolehlah di baca doa ini :

Surah Yunus - 79-82


وَقَالَ فِرۡعَوۡنُ ٱئۡتُونِى بِكُلِّ سَـٰحِرٍ عَلِيمٍ۬ (٧٩) فَلَمَّا جَآءَ ٱلسَّحَرَةُ قَالَ لَهُم مُّوسَىٰٓ أَلۡقُواْ مَآ أَنتُم مُّلۡقُونَ (٨٠) فَلَمَّآ أَلۡقَوۡاْ قَالَ مُوسَىٰ مَا جِئۡتُم بِهِ ٱلسِّحۡرُ‌ۖ إِنَّ ٱللَّهَ سَيُبۡطِلُهُ ۥۤ‌ۖ إِنَّ ٱللَّهَ لَا يُصۡلِحُ عَمَلَ ٱلۡمُفۡسِدِينَ (٨١) وَيُحِقُّ ٱللَّهُ ٱلۡحَقَّ بِكَلِمَـٰتِهِۦ وَلَوۡ ڪَرِهَ ٱلۡمُجۡرِمُونَ (٨٢)

Dan berkatalah Firaun (kepada orang-orangnya): Bawalah kamu kepadaku segala ahli sihir yang mahir. (79) Setelah datang ahli-ahli sihir itu, Nabi Musa berkata kepada mereka: Campakkanlah kamu dahulu apa yang kamu hendak campakkan (dari benda-benda yang kamu jadikan sihir itu)! (80) Setelah mereka campakkan (benda-benda itu), Nabi Musa berkata: Apa yang kamu datangkan itu, itulah sihir; sesungguhnya Allah akan mendedahkan kepalsuannya (dengan mukjizat yang dikurniakanNya kepadaku); sesungguhnya Allah tidak akan menjayakan perbuatan orang-orang yang melakukan kerosakan. (81) Dan Allah juga sentiasa menetapkan perkara yang benar dengan kalimah-kalimah perintahNya, walaupun yang demikian dibenci oleh orang-orang yang melakukan dosa. (82)

Cara-caranya : Baca dan sedut.


Reaksinya : Selepas baca doa tadi, pesakit akan berasa panas. Jadi bertahan dan bersabar. Ini adalah kerana doa tadi berlawan dengan sihir itu. Yakin pada Allah. InsyaAllah pasti berkesan.


Diambil http://www.khairuladli.com/2008/08/doa-apabila-terkena-sihir-atau-santau.html

Thursday, October 22, 2009

Tahniah Abumujahid ...

Tahniah dan syukur Alhamdulillah kerana Abumujahid dikurniakan cahayamata.........

Kaedah Rawatan sihir guna-guna...




Malam tadi berkemas sikit kat rumah saya terpandang kertas tentang kaedah rawat sihir pengasih ni....jadi saya upload kat sini....

Friday, September 18, 2009

Maaf zahir batin


Maaf Zahir BAtin dari saya Alamrahsia..sekiranya ada tersalah cara dan bicara....

Thursday, September 10, 2009

Cara Asif Memindahkan Istana Balqis


Artikel ini adalah sebagai membahaskan hujah Muhammad Isa Dawud tentang penggunaan tenaga cahaya dalam operasi pemindahan Istana Balqis oleh Asif Bin Barqiya.

Artikel ini juga ingin menyatakan ‘tidak setuju’ akan pendapat bahawa Asif telah menggunakan tenaga cahaya. Hujah ini bukanlah kajian baru, tetapi hujah yang diambil dari kitab kajian-kajian ulama’-ulama’ tasawuf terdahulu.

Dalam bukunya (Muhammad Isa Dawud) yang bertajuk, “Dajjal Akan Muncul Dari Kerajaan Jin Di Segitiga Bermuda”, dengan panjang lebarnya menerangkan akan teknologi cahaya yang telah dicapai sejak zaman silam.

Penerangan ini mencakupi pelbagai sudut dan intipati bermula dari beberapa kiraan kelajuan cahaya, kenderaan UFO sehinggalah kepada kesimpulan bahawa Asif Bin Barqiya telah menggunakan cahaya.

(kami sendiri berasa hairan mengapa MID tidak menggunakan kitab tasawuf untuk membahas soal Asif bin Barqiya, mustahil beliau tidak mengetahui. Namun mungkin beliau ada sebab-sebab tertentu yang tidak dapat kita fikirkan. Mudah-mudahan Allah melimpahi rahmat dan kesihatan atasnya untuk terus menulis)

Sebenarnya Asif Bin Barqiya bukanlah seorang saintis, tetapi beliau adalah ahli sufi, ahli tasawuf dan pengamal tarekat dengan ilmu-ilmu laduni yang tak terkira banyaknya.

Biografi Asif Bin Barqiya hanya dapat diperoleh melalui kitab-kitab pengajian tasawuf dan kelas-kelas tarekat sama ada di Timur Tengah, Pattani, Malaysia atau Indonesia. Bagi sesiapa yang pernah menyertai kumpulan-kumpulan tarekat Shatriyah atau Ahmadiah, sudah pasti guru-guru tarekat tidak terlepas mendedahkan tentang hal Asif yang zuhud ini.

Bagaimana Asif Memindahkan Istana Balqis?

Sebelum menjawab soalan di atas adalah lebih baik kita renung semula ayat al-Quran berikut:

“Hai pembesar-pembesar siapakah diantar kamu sekelian sanggup membawa singgahsananya kepada ku sebelum mereka datang kepada ku sebagai orang-orang yang berserah diri.”

“Berkata Ifrit (yang cerdik) itu dari golongan jin, aku akan datang kepada ku dengan membawa singgahsana itu kepada mu sebelum kamu berdiri dari tempat dudukmu; sesungguhnya aku benar-benar kuat untuk membawanya lagi dapat dipercayai. Berkatalah seorang yang mempunyai ilmu dari al-Kitab; “Aku akan membawa singgahsana itu kepada mu sebelum matamu berkedip.”

“Maka tatkala Sulaiman melihat singgahsana itu terletak di hadapannya, ia pun berkata; “Ini termasuk kurniaan Tuhanku untuk menguji aku, apakah aku bersyukur atau mengingkari (akan nikmat-Nya) . Dan barang siapa bersyukur maka sesungguhnya dia bersyukur untuk (kebaikan) dirinya sendiri. Dan barangsiapa yang ingkar, maka sesungguhnya Tuhanku Maha Kaya lagi Maha Mulia.” (An-Namli, ayat 38-40)

Jawapannya ialah;
Cara Asif memindahkan Istana Balqis cukup mudah iaitu dengan niat di dalam hati sahaja. Walaupun Asif hanya sekadar berniat, tetapi “niat” yang dicetuskan dalam hati Asif tidak sama dengan cara kita orang biasa berniat.

Niat yang didetikkan oleh Asif sebenarnya “berkaedah”. Dan ia sejenis kaedah teknologi yang berkaitan amalan-amalan tarekat dalam ilmu tasawuf.

Niat beliau telah disokong oleh suatu teknologi tasawuf yang diberi nama Keramat Dunia Ke-19.

Dalam kitab Lum’atul Aurad karangan Wan Ali Bin Abdul Rahman Al-Kelantani ada membahaskan bahawa ketika Asif berniat ‘menghadirkan’ istana Balqis, Asif telah menyertakan sekali dalam niatnya kalimah “Yaa zaljalaa..liwal ikram…”.

Ulama’-ulama’ tasawuf keseluruhannya menyetujui bahawa martabat teknologi yang dimiliki Asif adalah antara tertinggi dikalangan manusia biasa (tidak termasuk Nabi & Rasul). Teknologi keramat Asif sudah berada di puncak teknologi tasawuf yang dinamakan capaian akhir “Kun fayakun”.

Perbahasan panjang lebar tentang martabat-martabat keramat seperti ini juga boleh didapati dalam kitab Syarah Hikam dan Sairus As-Salikin.

Apakah Keramat Dunia KE-19?

Keramat Dunia Ke-19 atau ringkasnya KDK-19 ialah suatu martabat ilmu yang dianugerahkan Allah SWT kepada insan-insan yang telah mencapai tahap kekasih Allah. Sesiapa sahaja boleh memperolehnya asalkan bertaqwa, berzuhud, bertarekat dan beramal soleh.

KDK-19 tidak boleh diperoleh hanya dengan kuat beribadat dan berzikir. Terdapat kaedah-kaedah tertentu yang mesti diikuti dan dipandu oleh guru tarekat yang mursyid untuk memperolehnya.

Keramat Dunia Ke-19 bermaksud sesiapa yang memilikinya akan mampu menghadirkan atau mengadakan sesuatu benda, kejadian atau tingkahlaku hanya dengan niat di dalam hati. Dalam erti kata lain apa yang terlintas di hati akan dimakbulkan Allah.

Peringkat-Peringkat Keramat Dunia

Di dalam kitab tasawuf telah diterangkan dengan nyata akan KDK-1 hingga KDK-20. KDK boleh diringkaskan sebagai visi akhir seseorang ahli tarekat. Tetapi ada juga ahli tarekat yang tiada langsung mendapat KDK ini, cuma sekadar mendapat keramat-keramat yang biasa seperti menyembuhkan penyakit, berkomunikasi jarak jauh atau berjalan di atas air.

Berikut ialah senarai teknologi KDK yang menjadi rebutan ahli-ahli tarekat:

KDK-1 : Peringkat ini Allah amat kasihkan dan memuji-muji nama mereka (ahli tasawuf). Alangkah bertuah dan mulianya mereka ini kerana sentiasa dipuji Allah.

KDK-2 : Allah sendiri mengucap terima kasih kepada mereka. Sekiranya kita diucap terima kasih oleh seorang yang hina pun sudah cukup baik, apatah lagi jika Allah sendiri yang mengucapkannya.

KDK-3 : Allah Taala sangat kasih dan cinta akan mereka. Jika seorang raja mencintai kita sudah cukup untuk kita bermegah dan mendapat faedah, apatah lagi raja sekian alam sendiri yang cintakan kita.

KDK-4 : Allah Taala sendiri menjadi wakil untuk mengurus urusan mereka.

KDK-5 : Allah Taala menjamin rezeki ke atas mereka ke mana sahaja mereka pergi.

KDK-6 : Allah Taala mengawal tubuh badan mereka dari disakiti musuh.

KDK-7 : Allah Taala menjadi sahabat teman setia mereka.

KDK-8 : Ahli sufi berjiwa besar dan tidak terasa terhina membuat kerja-kerja yang tidak disukai orang. Malah mereka tidak suka ditolong orang hatta raja sekalipun.

KDK-9 : Tinggi hemah dan kezuhudan seta tidak sedikit pun ternoda dengan kemegahan dunia.

KDK-10 : Kaya hati, tenteram dan aman. Tidak terkejut dengan kekayaan baru yang datang dan tidak pula susah hati bila ditimpa kemiskinan.

KDK-11 : Bersinar-sinar nur hati mereka hingga dapat memberi petunjuk kepada orang ramai tentang ilmu-ilmu rahsia, hikmat-hikmat yang tidak dapat diberi oleh manusia biasa.

KDK-12 : Sentiasa berlapang dada sehingga bala yang besar tidak mampu langsung menggundah-gulanakan jiwa mereka.

KDK-13 : Wajah mereka sentiasa terpancar sinar kehebatan dan mampu merebahkan orang yang melihat atau musuh yang mendekati hatta raja yang zalim sekali pun.

KDK-14 : Allah Taala melimpah keberkatan pada segala pergerakan tubuh dan perilaku mereka seperti tempat tidur, bekas makan dan tempat duduk sehingga diambil orang untuk keberkatan. Malah yang bersahabat dengan mereka juga mendapat tempias ilmu-ilmu keramat mereka.

KDK-15 : Mereka menguasai lipat jalan bumi, udara dan air sehingga jika dikehendaki terbang di udara atau menyelam di laut dalam nescaya diperkenankan Allah.

KDK-16 : Mereka dapat menunduk dan menjinakkan segala jenis binatang buas malah binatang itu dapat dijadikan khadam suruhan pula.
KDK-17 : Mereka dianugerahkan perbendaharaan bumi. Sekiranya mereka mengkehendaki harta karun itu timbul dari perut bumi nescaya berlaku. Mereka juga mampu mendatangkan rezeki (makanan) sendiri jika terasa kelaparan.

KDK-18 : Mereka menjadi tumpuan orang ramai Kepada orang yang berhajat berkasih kepada Allah wajarlah dijadikan mereka ini sebagai wasilah. Berkhadamlah dengan mereka ini mudah-mudahan akan sampai makrifat kepada Allah.

KDK-19 : Apa sahaja yang terlintas di hati atau tergerak lidah untuk meminta sesuatu hajat nescaya tercapailah hajat mereka.

KDK-20 : Terjatuh mesra kasih orang ramai apabila terpandang mereka.

Kesimpulan

Dajjal tahu siapa Asif bin Barqiya, apa kehebatannya dan ini bukan sesuatu jangkaan kerana Dajjal mampu mendapat maklumat berikut melalui Iblis laknatullah. Cuma Dajjal itu tidak mampu meniru dan mencipta ilmu tasawuf kerana ia ilmu makrifat yang berkaitan kezuhudan hati.

Dajjal tidak mampu mencipta teknologi ini kerana ia berasaskan wirid dan zikir. Zikir tidak boleh dilihat kehebatannya, ianya hanya boleh didengar.

Menyedari kekurangan ini Dajjal terpaksa berhempas pulas menggunakan tenaga elektrik dan cahaya untuk menandingi ilmu tasawuf ini. Eksperimen Phildephia sudah menjalani beratus-ratus ujian tanpa diketahui.

Ini bukanlah bermakna Dajjal masih diperingkat tenaga elektrik, Dajjal sudah pun mempunyai teknologi cahaya yang digunakan UFO. Cuma Dajjal belum bersedia menimbulkan teknologi itu di tengah-tengah masyarakat sekarang kerana ia belum sesuai.

Kejayaan menggunakan cahaya akan berlaku juga seperti kejayaan memunculkan gambar di skrin televisyen zaman dahulu. Idea teknologi ini akan didetikkan di otak salah seorang terpilih (the chosen one) tidak lama lagi.

Dengan terhebahnya teknologi itu kelak maka hampirlah saat perang dunia akhir zaman.

P/S : Maklumat ilmu tasawuf adalah sesuatu yang sensitif bagi masyarakat yang tiada ilmu zaman sekarang ini. Bagi yang berminat mengetahuinya dengan lebih lanjut hendaklah menanyakan sendiri kepada tuan guru-tuan guru di mana-mana sekolah pondok. Jangan sesekali menanyakan ilmu ini di internet walaupun ada ustaz-ustaz yang membuka ruang bicara secara online.

ketiga-tiga artikel dipetik dari web ini.Semoga mendapat input yang berguna untuk kita semua dan mendapat perspektif yang luas dalam memahami rahsia keajaiban ilmu Allah
http://dajjal.wordpress.com/2008/08/07/cara-asif-memindahkan-istana-balqis/

Wednesday, September 9, 2009

Teknologi Dajjal vs Teknologi Zikir (BHG 2)Eksperimen menghadirkan buah tembikai


Kegagalan eskperimen Philadelphia yang dibina Dajjal terus gagal hingga sekarang tetapi masih ada usaha-usaha yang dilakukan agar hasrat ini tercapai kelak.

Kemampuan teknologi Zikir pula masih pada carta teratas dan masih tiada tandingan dengan mana-mana teknologi lain. Teknologi ini khusus kepunyaan ahli tasawuf (sufi) dan tidak mungkin dimiliki oleh ulama’ fekah atau hadith sekiranya tidak diamalkan.

Antara ulama’ fekah yang dalam masa yang sama memiliki keramat tasawuf ialah Imam Al-Ghazali dan Imam As-Syafie.

Signifikan Zikir dan Kejadian Kubah Terbang

Pada artikel lepas telah pun ditunjukkan akan kemampuan ahli tasawuf dari Pulau Maluku menerbangkan objek dari suatu lokasi ke lokasi lain tanpa sebarang alat, mesin atau jentera atau tenaga cahaya.

Pergerakan kubah tersebut lambat dan terapung meyakinkan semua orang akan kemampuan ahli tasawuf berikut. Tapi apakah jangkaan kita selepas kejadian itu? Apa yang pasti apabila kejaidian itu berlaku orang awam lebih tertarik mengenali ahli tasawuf berikut daripada mengenali alat (zikir) yang digunakan untuk menerbangkan kubah.

Begitulah rakusnya manusia dalam menghargai kejadian, sedangkan zikir itulah punca objek kubah itu terbang. Dan ahli tasawuf itu hanya sebagai “Pengguna” alat tersebut.

Begitu juga apabila kita melihat orang kaya menaiki sportcar, apa yang disanjung ialah pemandu sedangkan pencipta sportcar yang bertungkus lumus menghasilkan teknologi dilupakan malah tidak diendahkan langsung.

Kecepatan Pemindahan Objek Dengan Zikir

Sekiranya ahli tasawuf itu boleh memindahkan Kubah dengan melayang-layangkannya, apakah ia mampu mengubah kubah itu dengan lebih cepat, lebih pantas atau kurang dari satu saat?

Jawapannya , Ya.

Ia bergantung kepada kaedah penggunaan zikir, cara ia diniatkan, siapa yang mengucapkannya dan martabat kesufian seseorang itu. Atau lebih ringkasnya anda perlu mempelajari ilmu tarekat tasawuf (sufi) untuk mendapat pelbagai kaedah dan pelbagai kegunaan zikir.

Kebenaran Teknologi Asif Bin Baqriya

Teknologi yang dimiliki oleh Asif bin Baqriya bukanlah dicipta dan dimiliki oleh beliau seorang. Teknologi memindahkan objek ini dipunyai oleh semua ulama tasawuf dan semua ulama’-ulama’ bidang ini tahu selengkapnya tentang eksperimen jenis ini.

Kemampuan Asif ada diceritakan di dalam kitab-kitab karangan ulama’ Tanah Melayu. Malah Asif amat terkenal akan kekuatan batinnya melebihi kekuatan Ifrit.

Pertandingan kekuatan membawa istana Balqis bukanlah pertandingan pertama, sebelum itu telah pun berlakunya pertandingan menyelam di laut dalam antara Ifrit dan Asif.

Selain Asif, terdapat seorang ulama dari Pattani yang memilikinya. Ulama tasawuf termasyur itu ialah Syeikh Daud Abdullah al-Fatani yang berasal dari Pattani, Selatan Thai. Beliau adalah ulama’ termasyur yang mengarang banyak kitab. Kitab-kitab karangannya adalah yang terbanyak dicetak di Malaysia dan Indonesia.

Antara kitab termasyurnya ialah Muniyatul Musolli, Bulaghatul Mahram, Fawaid dan sebagainya.

Eksperimen Pemindahan Barang oleh Syeikh Daud Abdullah

Saya gunakan perkataan eksperimen agar ia kelihatan terkini dan segar. Biasanya kejadian pelik yang dilakukan oleh seseorang Islam yang berpakaian jubah dan serban akan diandaikan sebagai sihir dan mistik.

Sedangkan kejadian pelik yang dilakukan oleh orang barat yang berkot dan bertali lahir akan dipangil eksperimen atau ujikaji. Begitulah sikap masyarakat Islam sekarang berat sebelah terhadap agama sendiri.

Syeikh Abdullah al-Fatani sudah terkenal dengan karamahnya sebagai ulama’ dan kekasih Allah. Tidak hairanlah apa yang dihajatkan akan tercapai dalam sekelip mata.

Dalam buku karangan allahyarham Wan Mohd. Abdullah Saghir berkenaan Biografi Ulama Nusantara, beliau menjelaskan tentang suatu kejadian karamah (future technology) yang dilakukan oleh Syeikh Daud.

Untuk melengkapkan ilmu tasawufnya, beliau dan seorang rakannya telah mengembara ke Afrika Utara kerana dikatakan di sana terdapat seorang ahli tasawuf yang terkenal. Sesampainya mereka berdua berjumpa orang alim tersebut, ulama’ Afrika itu menguji dahulu kealiman kedua-duanya.

Ulama’ Afrika itu meminta Syeikh Daud Abdullah ‘menghadirkan’ buah tembikai di hadapan ulama’ tersebut. Setelah melakukan solat sunat, dan berdoa, maka muncullah tembikai dari Tanah Melayu itu di hadapan Syeikh Afrika tersebut dan yakinlah syiekh itu akan kealiman Syeikh Daud Abdullah al-Fatani.

Perbezaan Tahap Teknologi Ahli Tasawuf

Ahli tasawuf juga memiliki perbezaan karamah mengikut tahap kewalian masing-masing. Jika dilihat kepada 3 individu yang telah dibincangkan sebelum ini iaitu

Asif Bin Baqriya (Ahli Kitab Zaman Nabi Sulaiman)
Syeikh Daud Abdullah (Zaman Kesultanan Melayu)
Kiyai-Kiyai di Pulau Maluku (tahun 2008)
Kecepatan objek berpindah berbeza mengikut taraf ulama’-ulama’ dan martabat kewalian. Berdasarkan tiga individu di atas, Ahli Kitab zaman Nabi Sulaiman itu adalah paling ekstrem teknologinya. Manakala Syeikh Daud juga menghampiri kemampuan tetapi masih perlu mengambil masa untuk bersolat sunat.

Manakala Kiyai-kiyai di Pulau Maluku pula mengambil masa agak lama dan terpaksa pula mengumpul 3000 orang kiyai untuk memindahkan objek. Namun begitu, kiyai-kiyai mampu melakukan sama juga seperti Asif bin Barqiya jika mereka berkehendak.

Kesimpulan teknologi di atas ialah kesemua mereka mengambil ilmu tasawuf itu dari kitab Allah.

Bolehkah Kita Mempelajarinya?

Sekiranya teknologi ini benar-benar boleh dipelajari dengan mudah dan dimiliki oleh orang bukan Islam, maka hancurlah dunia kerana bom nuklear tidak perlu lagi alat pelancar, hanya perlu dihilangkan dan dimunculkan sahaja di tempat musuh.

Dan jika benar teknologi ini akan dimiliki orang bukan Islam maka tidak perlulah Dajjal bersusah payah ke Makkah untuk mengepung dan membunuh Isa Ibnu Maryam.

Teknologi tasawuf adalah hadiah khusus dari Allah kepada umat Islam untuk mencapai kemenangan peprangan akhir zaman.

Kita boleh mempelajari ilmu tasawuf ini dengan menyertai tarekat-tarekat yang dipimpin ulama’-ulama’ mursyid. Di Malaysia ada beberapa tempat yang masih wujud tetapi tdak dihebahkan kerana bimbang masyarakat menganggap ia ajaran sesat.





(Gambar kanan) Habib Ahmad Bin Hamid al-Kaff Waliyullah

Tarekat ini paling banyak di Pattani, Selatan Thai dan di Indonesia sendiri.

Kesimpulan

Saya amat berkeyakinan tidak akan sesekali Allah membenarkan teknologi ini dimiliki oleh Al-Masikh Ad-Dajjal. Dan Dajjal sendiri tahu ia tidak mampu mengatasi teknologi ini dan seperti yang saya sebut dalam artikel sebelum ini, cara Dajjal menghapuskan teknologi ini ialah dengan membunuh ulama’-ulama’ tasawuf.

Atau dengan cara terbaik menghapuskan sistem pengajian pondok yang mana kitab tasawuf adalah kitab wajib dipelajari khususnya kitab Syarah Hikam. Kita sendiri dapat melihat bagaimana kurangnya minat ibu bapa sekarang menghantar anak ke sekolah-sekolah agama rakyat.

Tuesday, September 8, 2009

Teknologi Dajjal vs Teknologi Zikir


Dalam al-Quran diberitkan bahawa pada ketika Nabi Sulaiman a.s. bertanyakan sesiapa di antara rakyatnya yang mampu membawa istana balqis ke Palestin, maka bangunlah seorang ahli kitab dengan mendakwa mampu membawa istana tersebut dengan sekelip mata.

Kemampuan ahli kitab itu yang dikatakan bernama Asif bin Baqriya mengatasi kemampuan bangsa jin sendiri . Hatta jin afrit yang terkenal sebagai jin terkuat dikalangan jin juga tidak mampu.

Oleh itu, cara atau kaedah yang dilakukan oleh ahli kitab tersebut masih lagi dikaji dan diperdebatkan oleh ulama’. Namun saya secara peribadi percaya ia adalah teknologi milik ahli-ahli pengamal tareqat dan sufi.

Dajjal Meneroka Teknologi Ahli Kitab

Mengikut teori Muhammad Isa Dawud, Dajjal dilahirkan seratus tahun sebelum kelahiran Nabi Musa a.s. Maka dapat disimpulkan bahawa Dajjal tidak sempat hidup pada zaman Nabi Sulaiman .a.s. atau Nabi Daud.

Sekiranya Dajjal hidup pada zaman Nabi Sulaiman maka Dajjal boleh diandaikan menyaksikan peristiwa pemindahan Istana Balqis itu.

Semua ini pendapat ini berdasarkan kisah dalam ayat al-Quran dalam Surah An-Naml

“Hai pembesar-pembesar siapakah diantar kamu sekelian sanggup membawa singgahsananya kepada ku sebelum mereka datang kepada ku sebagai orang-orang yang berserah diri.”

“Berkata Ifrit (yang cerdik) itu dari golongan jin, aku akan datang kepada ku dengan membawa singgahsana itu kepada mu sebelum kamu berdiri dari tempat dudukmu; sesungguhnya aku benar-benar kuat untuk membawanya lagi dapat dipercayai. Berkatalah seorang yang mempunyai ilmu dari al-Kitab; “Aku akan membawa singgahsana itu kepada mu sebelum matamu berkedip.”

“Maka tatkala Sulaiman melihat singgahsana itu terletak di hadapannya, ia pun berkata; “Ini termasuk kurniaan Tuhanku untuk menguji aku, apakah aku bersyukur atau mengingkari (akan nikmat-Nya) . Dan barang siapa bersyukur maka sesungguhnya dia bersyukur untuk (kebaikan) dirinya sendiri. Dan barangsiapa yang ingkar, maka sesungguhnya Tuhanku Maha Kaya lagi Maha Mulia.” (An-Namli, ayat 38-40)

Memandangkan ia (Dajjal) tidak melihat kejadian itu, maka harus baginya meneroka sendiri ilmu itu mengikut kaedah yang difikirkannya sendiri atau berdasarkan maklumat dari jin-jin sendiri.
Ujikaji dan eksperimen Dajjal yang diperturunkan kepada agen-agennya telah menghasilkan suatu teknologi prototaip tetapi masih belum berjaya. Misi eskperimen adalah untuk ‘memindahkan’ objek dengan cara menghilangkannya
Untuk cuba meniru, menandingi atau mengatasi ‘kemampuan’ ahli kitab tersebut, Dajjal melalui konco-konconya di makmal U.S. Navy, Philadephia, Pennyslavinia telah menjalankan suatu ujikaji skala besar. Eksperimen dijalankan pada 8 Oktober 1943. Ujikaji ini diberi nama “Eksperimen Philadephia”

Eksperimen ini sudah pun masyur dan diketahui umum sejak berpuluh tahun dulu. Objektif eksperimen ini ialah memindahkan sesuatu objek berjisim dari suatu lokasi ke lokasi yang lain tanpa mencacatkan bentuk fizikal objek tersebut.

Kegagalan Eskperimen Philadephia

Kapal USS Eldridge berjaya dihilangkan pada masa eksperimen tersebut melalui penggunaan suatu generator elektrik yang paling tinggi. Malangnya, ia tidak muncul kembali dan sejak itu pelbagai laporan-laporan palsu tercipta di dada-dada akhbar.

Kegagalan projek itu cuba diselindungi melalui desas-desus kesasksian sesetengah rakyat Amerika (yang diupah) menyatakan ternampak kapal tersebut 40 kilometer dari tempat eksperimen. Ada yang lebih eksptrem mengatakan ianya telah merentasi masa melalui teleportasi yang dilakukan.

Akhirnya berita misteri eksperimen itu berjaya menaikkan imej tentera Amerika di mata dunia. Sedangkan pada era tersebut Jerman dan Rusia telah mendahului teknologi Amerika.

Percubaan Saintis Islam

Muhammad Isa Dawud mendedahkan bahawa Dr. Yahya Said Al-Mahjari (moga Allah merestui usahanya) dari Mesir juga telah melakukan pelbagai eksperimen berkaitan pemindahan objek jarak jauh ini. Pelbagai eksperimen telah dilakukan tetapi tidak berjaya. Objek hanya berjaya dihilangkan tetapi tidak berjaya dikembalikan ke bentuk asal apatah lagi untuk diletakkan ke lokasi lain.

Kesimpulan akhir yang diperoleh oleh beliau ialah ahli kitab ketika itu mempunyai pengetahun tentang teknologi kepantasan cahaya. Maka pemindahan dilakukan menggunakan kemampuan cahaya.

Sekarang Dr. Yahya Said bertugas sebagai konsultan di UNESCO, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

Sumber Teknologi Ahli Kitab

Saya kurang setuju dengan pendapat bahawa ahli kitab menggunakan Teknologi Kelajuan Cahaya untuk memindahkan sesuatu objek. Ini kerana untuk menggunakan elemen cahaya kemungkinan seuatu alat perlu digunakan untuk mengeksploitasikan cahaya.

Sedangkan pada ketika Nabi Sulaiman a.s. memberitahu hasratnya untuk melihat istana Balqis, baginda tidak memberitahu sehari atau seminggu lebih awal. Hasratnya dimaklumkan secara spontan sahaja. Dan jawapan dari Jin Ifrit dan Ahli Kitab juga terkeluar secara spontan. Jawapan yang dikeluarkan juga secara spontan menunjukkan si pemberi jawapan (Ifrit dan Ahli Kitab) sememangnya sudah bersedia dan mampu secara hakiki tanpa memerlukan sebarang alat.

Kemampuan Ifrit membawa Istana kerana sememangnya jin itu dianugerahkan kekuatan semula jadi. Manakala kemampuan ahli kitab adalah kemampuan yang dibina sendiri hasil pembelajaran atau amalan ibadat khusus. Lihat ayat ini…

“….berkatalah seorang yang mempunyai ilmu dari al-kitab,” (An-Naml, 40)

Jika kita ingin mengkaji teknologi yang digunakan jangan kita mengkaji kalimah ’seorang’, kita perlu melihat sumber teknologi tersebut iaitu kalimah…

“..ilmu dari al-Kitab”.

Maka, teknologi yang sebenar ialah Teknologi Zikir. Kita harus ingat, Al-Kitab ialah kalam Allah, dan kalam itu mengandungi kata-kata Allah secara terus. Saya amat berkeyakinan bahawa konsep Zikir dari kitab Zabur (kalam zaman itu) telah digunakan oleh Asif Bin Baqriya.

Kita harus ingat perbezaan antara kemampuan cahaya dan kemampuan zikir. Cahaya adalah makhluk ciptaan Allah, makhluk bernama cahaya ini walaupun hebat tetapi terbatas atas waktu-waktu dan situasi-situasi tertentu.

Manakala Zikir adalah ungkapan pujian terhadap Allah sendiri dan Zikir diambil pula dari kata-kata Allah dalam kitab (Zabur, Taurat, Injil dan al-Quran).

Tetapi saya bersetuju sekiranya kemampuan elemen cahaya adalah salah satu teknologi yang juga mampu memindahkan posisi sesuatu objek. Namun kemampuan cahaya tidak dapat menandingi kemampuan zikir.

Kemampuan Teknologi Ahli Tasawuf

Kejadian yang berlaku di Indonesia di Pulau Haruku, Maluku Tengah ini (moga Allah merahmati ulama’ negara ini) tidak lama dulu (Mac 2008) telah membuktikan kemampuan yang dimiliki oleh Asif bin Baqriya. Kejadian ini juga membuktikan Zikir juga berfungsi sebagai sebuah teknologi tanpa jisim.

(*pemahaman manusia sekarang apabila menyebut perkataan teknologi, terus saja terfikirkan sebuah mesin, alat atau jentera. Sungguhlah Dajjal telah memesongkan pemikiran manusia sejak zaman Renassaince dulu)

Terdapat video dimana seorang ulama’ telah diminta bantuan oleh penduduk kampung untuk memindahkan sebuah kubah masjid dari suatu lokasi ke lokasi yang lain. Video ini bukanlah baru dan sudah pun diketahui umum.

Dalam rakaman tersebut, ulama’ berkenaan hanya meminta orang-orang tertentu yang terpilih agar berzikir secara terus menerus. Kalimat zikir yang digunakan juga cukup mudah iaitu Laa ilahaa illallah.

(Berita lanjut tentang peristiwa tersebut, anda boleh saja dapati di internet dengan mudah)

Namun, penggunaan teknologi zikir dan kemakbulan dari Allah adalah bergantung kepada “SIAPA yang mengucapkan zikir tersebut” dan bagaimana dekatnya iman individu tersebut dengan Allah.

Dajjal tahu hanya ahli tasawuf mampu berbuat demikian, tetapi ia mahu ‘kemampuan’ itu dimiliki oleh orang awam tanpa perlu mendekatkan diri kepada Allah. Maka caranya ialah mencipta alat atau teknologi agar orang bukan Islam juga mampu menggunakannya.

Alangkah baik jika kita berperang dengan menggunakan teknologi ahli tasawuf. Mudah dan berkesan malah lebih ramai tentera akan menjadi alim seperti komander-komander Chechen.

Wallahu’alam…

oleh Ibnuyaacob...

Khasiat Kalimah Lam ALif pagar kereta...(Lam Jalallah)


Sebenarnya banyak rahsia huruf Lam Alif ...boleh buat pagar kereta pun boleh dengan izin ALlah....Baru-baru niii saya pergi ke KL sebab ada urusan....saya parking kereta di kawasan Chow kit... Kebiasaan saya akan tanda kan Lam ALif ini di cermin kereta dan baca Wa ma alaina illal balagul mubin ....Tapi kali ni selepas parking kereta saya buat Huruf Lam Alif tapi bila hendak baca ayat Wa ma alaina...saya tiba-tiba sahaja terlupa dan terus terpadam dari ingatan...puas jugak nak ingatkan ayat niii....terdetik kat hati ...apasal jadi camniiii...saya cover dengan ayat Kursi kat kereta saya tu....dengan niatkan benteng 4 penjuru....Pada rasa saya kemungkinan sesuatu perkara nak berlaku kat kereta saya....hilang ke kena rompak ke....apapun saya terus kan urusan saya dan terus meniggalkan kereta saya tu...dalam hati tuhan sahaja tahu risaunya...apapun tawakal ajelah......apabila habis urusan terus saya bergegas ke kereta nasib baikkk tiada apa yang berlaku.....keesokan harinya saya terbaca akbar tentang senario kecurian kereta di Kula LUmpur dan tarikh kecurian pada tarikh saya ke K.L......Emmmm menarik jugak perkara ini dan boleh difikirkan...selain itu LAm ALif digunakan untuk pagar rumah,kereta, boleh juga digunakan untuk pagar manusia supaya tidak dicuri atau disihir....Mengikut Ustaz Wan Asrol pagar kat jantung pun boleh pasal jin suka bergayut kat situ dan apabila memulakan sesuatu rawatan....Tok Belagak juga menggunakan Lam ALif untuk benteng dari radiasi Hand Phone...just buat lam alif aje kat cover HP tu......menarik jugak apapun semua dengan izin ALlah....ada juga untuk pertahanan diri

Thursday, August 20, 2009

Sihir guna patung



Mengikut TOk Belagak Ada banyak jenis cara untuk membentuk patung untuk tujuan diatas seperti :
1.TAnah Liat
2.KAyu
3. Tepung
4.Plastesin betulke aku eja niii pembetulan Plastisin
5.Jerami
6.KAyu Daka (Nesan kayu)

Ada bomoh gunakan jin terutama untuk jenis yang menggunakan ikatan dan ditanam....tapi bomoh yang menggunakan sihir jenis tahap tinggi menggunakan makrifat sahaja......
Agak-agak apasal bomoh guna patung....soalan cepumas....teeet betul.... kerana senang nak masukkan rawan mangsa dan terus kepada tujuannya dengan tepat.....
BAhan -bahan lain pula terdiri Lilin...Kaca...Pisau Cukur...Cuka Getah...Paku...Jarum...Bisa ular dan binatang lain..Kain, Tali dll....what for? Lilin Untuk bagi panas ,cuka getah bagi kulit mengelupas,kaca bagi untuk bisa,Paku biasa dipaku dari kepala ke dubur ....mangsa migrain dan sakit perut dll
Benang biasa dililit biar mangsa rasa sukar bergerak...( lambat )
Jarum peniti dicucuk di sendi2 atau ikut suka hati bomoh atas permintaan...mangsa akan keras sendinya...kat Melaka ada sorang bomoh komersial ...beliau telah bunuh seorang lelaki hanya dengan guna patung.....patung tersebut di puja sehingga kita dapat lihat pergerakan pada patung tersebut seolah-olah patung tersebut hidup...ia boleh dilihar dengan mata kasar...apabila dah berjaya menghidupkan patung tuuuu....bomoh tersebut telah cucuk jarum dan kita dapat lihat secara zahir darah keluar dari patung tersebut.......dan mangsa mautttt......selepas tuuuu bomoh tersebut perlu kebumikan patung tuuuu.... bomoh tu kebumikan patung tuu depan rumah ajeee....malam tersebut patung yang dikebumikan kedengaran sayup-sayup menangis.....
sadis....ini kisah benar ......live from Melaka...

Wednesday, August 19, 2009

Suatu perbincangan...Mengurung Jin dlm HP


Saya sebelum belajar ilmu perubatan ....saya amat teruja apabila seseorang perawat itu dikatakan dapat mengurung jin.....lepas belajar dengan guru-guru saya barulah saya tahu teknik dan cara mengurung jin....seperti:
1.Kurung guna Botol
2. Kurung guna limau nipis
3. Kurung guna telor...

Tapi yang peliknya ada orang boleh kurung jin dalam handphone Sony P990i sahaja ....jin tu siap main kejar-kejar lagi.....he he he canggih betulll tuuuu....kalau ada pendapat boleh kita bincang yeee untuk percambahan ilmu....

Tuesday, August 18, 2009

Borak dengan Abumujahid...

Pagi tadi sambil berborak kat kantin saya tertarik dengan kata-kata Abumujahid...tentang menuntut ilmu niii.... falsafah ustaz lebihkurang macamnii ...ilmu akan datang pada seseorang sekiranya Allah mengizinkan datang tidak kira melalui orang ataupun melalui cara lain...jadi saya amat yakin dengan falsafah ini....saya ada suatu sifat ingin tahu yang kuat... kadang-kadang saya akan fikir sesuatu persoalan dan terus berfikir hingga saya tahu jawapannya.....kadang kadang jawapan dapat tapi setahun kemudian ...tapi saya tak kisah janji Allah bagi peluang untuk mengatahui jawapan sesuatu itu......Yang penting sabarlah......saya selalu berpesan pada diri saya sendiri untuk sentiasa sabar dalam menuntut sesuatu ilmu itu.....saya yakin pasti ada pertolongan Allah...insyaaallah....

Adakah ini Sihir tanpa jin?

Saya ni sudah 2 minggu menanggung sakit pipi sebelah kiri macam kena penampar ..... entah tak tahu kenapa....berdenyut-denyut .... saya cuba tarik dan buang ...tapi sendawa kecil berlaku ....pipi masih berdenyut lagi.....macamana nak buat ....saya bacakan ruqyah pada air dan minum serta sapu di pipi ...masih jugak berdenyut...ada masanya saya sampai tertidur kesakitan....nak jadikan cerita semalam semasa senang memandu kereta sambil memikirkan macamana nak atasi masalah sakit pipi niii...tiba-tiba datang ilham untuk bacakan ayat wamaromaita iz ....3 kali dan hembusskan kat stering kereta sambil makrifatkan menghembus kepala seseorang ...semua datang just like that aja....tak rancang pun...tiba-tiba sakit saya semakin beransur kurang ....saya baca lagi ayat Waqadimna ila ma AAamiloo min AAamalin fajaAAalnahu habaan...Ayat 23. Al-Furqan (The Criterion) 3 kali dan hembuskan dengan niat hancurkan patung yang digunakan untuk sihir..... entah betul ke aku buat niii ....dengan izin Allah sakit makin berkurangan dan dapat makan malam di Kelbang Melaka dengan hati yang penuh kesyukuran..... bersambung....

Tuesday, August 11, 2009

Salah satu cara rawatan huruf Nun?



Semalam saya dapat satu berita anak buah saya sakit...umur 1 tahun lebih kuranglah...merengek tak boleh tidur dan perutnya macam kena busung besarnya...masyaallah...saya nak buat rawatan saya pun x sihat maklumlah keadaan jerebu dan virus terkenal sedang popular mencipta nama sedang mengganas... jadi saya minta tolong tok belagak tolongkan.....tok telah meminta pesakit letakkan air dan dibacakan ruqyah secara Pjj (perubatan jarak jauh)..air tersebut perlu disapukan ....dan dibuat minum....dan tok menyatakan ia adalah sihir yang hendak ditujukan kepada mak ibu tersebut....tok sudah titik(bantai) jin tersebut...alhamdulillah anak buah saya terkentut dan sendawa tapi perut masih keras dan kalau ketuk perut budak tu bunyi macam tong kosong...saya tanya tok belagak...macamana nak buat...jadi tok kata dia nak datang sana(kerumah pesakit) dtg macamana? batinlah tuu agaknya..... tok juga menyatakan bahawa beliau menggunakan huruf nun untuk perubatan tuuuuu.....dan semuanya sudah selesai dan pesakit makin sihat alhamdullillah..... Jadi apa maksud perubatan huruf nun ...entah saya pun tak tahu tapi saya dapat pengajaran bahawa dengan huruf sahaja jin dah takut apatah lagi guna kesuluruhan ilmu dalam Al Quran .....Allah maha besar...

Monday, August 10, 2009

Selawat Azimiah + Buku Soal jawab Ilmu Tasauf





Sahabat semua DVD Kursus kalau dah siap insyaallah saya akan umumkan....Don't worry .......

Sunday, August 9, 2009

Kursus apa itu Tasauf dan Tareqat?Anjuran TIAF





Tentatif Program
METODOLOGI ILMU TASAUF, SUMBER NYA DAN HUBUNGAN NYA DENGAN IMAN, ISLAM DAN IHSAN.
Penyampai : Yang Berbahagia Ustaz Muhammad Hizam Al Ahmadi, lebih dikenali sebagai MH-bicarasufi.com, Ginger-Sufigate.com &Forum TAQ, Hizam- Bicaratasawuf.proboards.com,
9.00pagi-10.30pagi : Slot 1 : METODOLGI TASAUF ,SUMBER NYA DAN HUBUNGANNYA DGN IMAN, ISLAM DAN IHSAN.

10:30pagi-11pagi- minum pagi

11.00pagi-1.15tghhr: Slot 2 : PERBINCANGAN KITAB-KITAB TASAUF DI PERINGKAT MUBTADI,MUTAWASIT DAN MUNTAHI.

2.30ptg-3.30ptg : Slot 3 : Wirid-wirid Tareqat Ahmadiah, seperti Tahlil Khusus, Selawat Azimiah, Istighfar Kabir, Wirid 700, Kanzus Saadah, Ahzab dan syarah-syarah setiap satunya.

3.30ptg-4.30ptg : Slot 4 : Membicarakan tentang masalah Kashaf, Keramat, Waridah, Zauki, Malakut, Jabarut dan Lahut serta lain-lain lagi, InsyaALLAH.

Saya secara peribadi amat teruja dangan pengisian ilmu yang sediakan....menyampai dengan penuh perumpamaan dan senang nak faham... Almaklumlah saya niii budak sekolah baru belajar...Syabas Tuan TIAF (ustz Wan Asrol) saya bagi kredit pada usaha tuan...

Thursday, August 6, 2009

Nak Balas Ahli sihir?


Kita semua sedia maklum teknik mambalas ahli sihir dan jin ada banyak cara ...salah satunya bakar batu bata (TB3),Saya dah cuba memang berhasil dengan izin Allah terutama untuk menghuraikan jin dalam diri pesakit tapi kalau berhenti bakar sakit boleh datang balik.....kalau Ustz Majid menyarankan bakar lama-lama....sebulan gitu ada logiknya....saya juga ada meminta pendapat Tok Belagak dalam kes -kes seperti ini...katanya..................Baca Yassin 7 mubin dan niat diawal sebelum bacaan dilakukan dan jaga niat supaya tidak berubah dan tidak perlu baca niat setiap kali ayat yang ada perkataan MUBIN....niat sekali jeee...saya dah buat dalam kes busung baru-baru ni....malam tu saya bermimpi seorang bayi melompat dari satu tempat ke pangkuan seorang lelaki yang tidak saya kenali....dan keesokan harinya juga saya dapati perut pesakit tidak merasa sakit yang berumang-ulang......tapi kalau nak tahu lebih lanjut teknik Tok Belagak ni layarilah blog beliau niiii http://darulsaka.blogspot.com/ Kalau nak balas, kalau tak nak takpa.....

Wednesday, August 5, 2009

Busung ? nampak dah berhasil alhamdulillah





Merawat penyakit busung memerlukan kesabaran yang besar......saya sendiri pening nak merawat pesakit busung...saya dah berdialog dan memang dah tiada jin di badan pesakit tapi datang yg lain pulak.....peningggg....saya ada hubungi Ustz wan Asrol dan ustaz majid(terima kasih guruku)...saya apalagi guna teknik pecah tarik guna air garam bukit dan teknik bakar-batu batalah.....saya beli dapur tanah,arang. Saya bakar bata tersebut 3 hari.minum air garam teknik pecah tarik pesakit sendawa alhamdulillah .....nampak pada hari kedua ada perubahan....pesakit bermimpi didepan rumah beliau terdapat banyak burung gagak mati secara tersusun..pada fikiran saya mungkin dah mati jin tersebut.....tapi masalahnya perut pesakit masih membusung....saya rasa memang masih ada jin menyorok niii....saya telah minta pertolongan tok belagak.....katanya busung ini ada bersangkutan kemarahan dari golongan bunian.....mungkin pernah melukakan hatinya atau menyakiti hati golongan bunian ini...pendapatnya kita patut titik jin yang sedang control pesakit busung ini......tok belagak mula merawat dan alhamdulillah pesakit nampak penyusutan perut yang membusung...pesakit kerap sedawa dan terkentut...terima kasih guru-guruku yang banyak membantu......

Saturday, July 25, 2009

Video teknik rawatan dari Ustaz Wan Asrol (TIAF)

video

Klip video ini dirakam semasa kursus Reflexology anjuran TIAF baru-baru ini.....
Ustaz Wan sedang merawat seorang peserta kursus..... memang byk pengetahuan dan berpengalaman Ustaz Wan Asrol nii....

Saturday, July 18, 2009

Video cara sembelih JIN (AKRINE)

video

Video ini dirakam semasa kursus Akrine di Melaka (imbas kembali).....Boleh jadikan panduan.......sebagai penambahan ilmu untuk teknik menyembelih jin..Sebelum ini rnd dari Abumujahid juga menggunakan teknik menyembelih jin tapi tanpa disentuh...terserah yang mana pulihan anda....

Thursday, July 16, 2009

Video rawatan dari Abumujahid

Rawatan ini dijalankan keatas pelajar sebuah sekolah .... Saya banyak kali cuba upload video Abumujahid tapi selalunya ada halangan..Ustz Abumujahid ada baca apa-apa ke?....
video

Untuk Pengumuman DVD Refleksology TIAF dalam pembikinan..



Dvd Kursus Refleksology TIAF akan diumumkan apabila siap sepenuhnya kelak......DVD ini merupakan rakaman kursus Refleksology anjuran TIAF...

Sunday, July 12, 2009

Amali urutan kaki TIAF

Amali urutan kaki TIAF

Peserta kursus sedang melakukan amali

Ustaz Wan Asrol menjadi model urutan kaki..

This message has been delivered to your e-mail account by the Celcom Multimedia Messaging Service Centre (MMSC) and was originally sent by subscriber number 60126780076

You have received this Multimedia Message in your email inbox and it has been reformatted in order to be visible in your email client. However, Multimedia Messages have slideshow like qualities that are best viewed with the MMS capable player located in MMS capable devices or in our Web based MMS Player.

This message can be viewed as it was originally intended

To view this message as it was originally intened click on the button below...

Saturday, July 11, 2009

Kursus refleksology di Melaka..penceramah Ustz Asrol

Kursus refleksology di Melaka..penceramah ustaz Wan Asrol (TIAF)

Peserta kursus

Antara peserta kursus ustaz Azhar dan ustaz Suriandi..tekun mendengar.."

Selamat dtg ke melaka ustz Ismail,ustz W

Selamat dtg ke melaka ustz Ismail,Ustz Fakhrudin(Rains)

Ustz Saiful..

This message has been delivered to your e-mail account by the Celcom Multimedia Messaging Service Centre (MMSC) and was originally sent by subscriber number 60126780076

You have received this Multimedia Message in your email inbox and it has been reformatted in order to be visible in your email client. However, Multimedia Messages have slideshow like qualities that are best viewed with the MMS capable player located in MMS capable devices or in our Web based MMS Player.

This message can be viewed as it was originally intended

To view this message as it was originally intened click on the button below...

Tuesday, July 7, 2009

Dahsyatnya Sedekah


Dimanakah letak kedahsyatan hamba-hamba Allah yang bersedekah? Dikisahkan dalam sebuah hadits yang diriwayatkan oleh Turmudzi dan Ahmad, sebagai berikut :
Tatkala Allah SWT menciptakan bumi, maka bumi pun bergetar. Lalu Allah pun menciptkana gunung dengan kekuatan yang telah diberikan kepadanya, ternyata bumi pun terdiam. Para malaikat terheran-heran akan penciptaan gunung tersebut. Kemudian mereka bertanya? "Ya Rabbi, adakah sesuatu dalam penciptaan-Mu yang lebih kuat dari pada gunung?"

Allah menjawab, "Ada, yaitu besi" (Kita mafhum bahwa gunung batu pun bisa menjadi rata ketika dibor dan diluluhlantakkan oleh buldozer atau sejenisnya yang terbuat dari besi).

Para malaikat pun kembali bertanya, "Ya Rabbi adakah sesuatu dalam penciptaan-Mu yang lebih kuat dari pada besi?"

Allah yang Mahasuci menjawab, "Ada, yaitu api" (Besi, bahkan baja bisa menjadi cair, lumer, dan mendidih setelah dibakar bara api).

Bertanya kembali para malaikat, "Ya Rabbi adakah sesuatu dalam penciptaan-Mu yang lebih kuat dari pada api?"

Allah yang Mahaagung menjawab, "Ada, yaitu air" (Api membara sedahsyat apapun, niscaya akan padam jika disiram oleh air).

"Ya Rabbi adakah sesuatu dalam penciptaan-Mu yang lebih kuat dari air?" Kembali bertanya para malaikta.

Allah yang Mahatinggi dan Mahasempurna menjawab, "Ada, yaitu angin" (Air di samudera luas akan serta merta terangkat, bergulung-gulung, dan menjelma menjadi gelombang raksasa yang dahsyat, tersimbah dan menghempas karang, atau mengombang-ambingkan kapal dan perahu yang tengah berlayar, tiada lain karena dahsyatnya kekuatan angin. Angin ternyata memiliki kekuatan yang teramat dahsyat).

Akhirnya para malaikat pun bertanya lagi, "Ya Allah adakah sesuatu dalam penciptaan-Mu yang lebih dari semua itu?"

Allah yang Mahagagah dan Mahadahsyat kehebatan-Nya menjawab, "Ada, yaitu amal anak Adam yang mengeluarkan sedekah dengan tangan kanannya sementara tangan kirinya tidak mengetahuinya."

Artinya, orang yang paling hebat, paling kuat, dan paling dahsyat adalah orang yang bersedekah tetapi tetap mampu menguasai dirinya, sehingga sedekah yang dilakukannya bersih, tulus, dan ikhlas tanpa ada unsur pamer ataupun keinginan untuk diketahui orang lain.

Inilah gambaran yang Allah berikan kepada kita bagaimana seorang hamba yang ternyata mempunyai kekuatan dahsyat adalah hamba yang bersedekah, tetapi tetap dalam kondisi ikhlas. Karena naluri dasar kita sebenarnya selalu rindu akan pujian, penghormatan, penghargaan, ucapan terima kasih, dan sebagainya. Kita pun selalu tergelitik untuk memamerkan segala apa yang ada pada diri kita ataupun segala apa yang bisa kita lakukan. Apalagi kalau yang ada pada diri kita atau yang tengah kita lakukan itu berupa kebaikan.

Karenanya, tidak usah heran, seorang hamba yang bersedekah dengan ikhlas adalah orang-orang yang mempunyai kekuatan dahsyat. Sungguh ia tidak akan kalah oleh aneka macam selera rendah, yaitu rindu pujian dan penghargaan.

Apalagi kedahsyatan seorang hamba yang bersedekah dengan ikhlas? Pada suatu hari datang kepada seorang ulama dua orang akhwat yang mengaku baru kembali dari kampung halamannya di kawasan Jawa Tengah. Keduanya kemudian bercerita mengenai sebuah kejadian luar biasa yang dialaminya ketika pulang kampung dengan naik bis antar kota beberapa hari sebelumnya. Di tengah perjalanan bis yang ditumpanginya terkena musibah, bertabrakan dengan dahsyatnya. Seluruh penumpang mengalami luka berat. Bahkan para penumpang yang duduk di kurs-kursi di dekatnya meninggal seketika dengan bersimbah darah. Dari seluruh penumpang tersebut hanya dua orang yang selamat, bahkan tidak terluka sedikit pun. Mereka itu, ya kedua akhwat itulah. Keduanya mengisahkan kejadian tersebut dengan menangis tersedu-sedu penuh syukur.

Mengapa mereka ditakdirkan Allah selamat tidak kurang suatu apa? Menurut pengakuan keduanya, ada dua amalan yang dikerjakan keduanya ketika itu, yakni ketika hendak berangkat mereka sempat bersedekah terlebih dahulu dan selama dalam perjalanan selalu melafazkan zikir.

Sahabat, tidaklah kita ragukan lagi, bahwa inilah sebagian dari fadhilah (keutamaan) bersedekah. Allah pasti menurunkan balasannya disaat-saat sangat dibutuhkan dengan jalan yang tidak pernah disangka-sangka.

Allah Azza wa Jalla adalah Zat yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang kepada semua hamba-Nya. Bahkan kepada kita yang pada hampir setiap desah nafas selalu membangkang terhadap perintah-Nya pada hampir setiap gerak-gerik kita tercermin amalan yang dilarang-Nya, toh Dia tetap saja mengucurkan rahmat-Nya yang tiada terkira.

Segala amalan yang kita perbuat, amal baik ataupun amal buruk, semuanya akan terpulang kepada kita. Demikian juga jika kita berbicara soal harta yang kini ada dalam genggaman kita dan kerapkali membuat kita lalai dan alpa. Demi Allah, semua ini datangnya dari Allah yang Maha Pemberi Rizki dan Mahakaya. Dititipkan-Nya kepada kita tiada lain supaya kita bisa beramal dan bersedekah dengan sepenuh ke-ikhlas-an semata-mata karena Allah. Kemudian pastilah kita akan mendapatkan balasan pahala dari pada-Nya, baik ketika di dunia ini maupun saat menghadap-Nya kelak.

Dari pengalaman kongkrit kedua akhwat ataupun kutipan hadits seperti diuraikan di atas, dengan penuh kayakinan kita dapat menangkap bukti yang dijanjikan Allah SWT dan Rasul-Nya, bahwa sekecil apapun harta yang disedekahkan dengan ikhlas, niscaya akan tampak betapa dahsyat balasan dari-Nya.

Inilah barangkali kenapa Rasulullah menyerukan kepada para sahabatnya yang tengah bersiap pergi menuju medan perang Tabuk, agar mengeluarkan infaq dan sedekah. Apalagi pada saat itu Allah menurunkan ayat tentang sedekah kepada Rasulullah SAW, "Perumpamaan (nafkah yang dikeluarkan oleh) orang-orang yang menafkahkan hartanya di jalan Allah adalah seupa dengan sebutir benih yang menumbuhkan tujuh bulir, pada tiap-tiap bulir; seratus biji Allah melipatgandakan (ganjaran) bagi siapa yang Dia kehendaki. Dan Allah Mahaluas (karunia-Nya) lagi Maha Mengetahui," demikian firman-Nya (QS. Al-Baqarah [2] : 261).

Seruan Rasulullah itu disambut seketika oleh Abdurrahman bin Auf dengan menyerahkan empat ribu dirham seraya berkata, "Ya, Rasulullah. Harta milikku hanya delapan ribu dirham. Empat ribu dirham aku tahan untuk diri dan keluargaku, sedangkan empat ribu dirham lagi aku serahkan di jalan Allah."

"Allah memberkahi apa yang engkau tahan dan apa yang engkau berikan," jawab Rasulullah.

Kemudian datang sahabat lainnya, Usman bin Affan. "Ya, Rasulullah. Saya akan melengkapi peralatan dan pakaian bagi mereka yang belum mempunyainya," ujarnya.

Adapun Ali bin Abi Thalib ketika itu hanya memiliki empat dirham. Ia pun segera menyedekahkan satu dirham waktu malam, satu dirham saat siang hari, satu dirham secara terang-terangan, dan satu dirham lagi secara diam-diam.

Mengapa para sahabat begitu antusias dan spontan menyambut seruan Rasulullah tersebut? Ini tiada lain karena yakin akan balasan yang berlipat ganda sebagaimana telah dijanjikan Allah dan Rasul-Nya. Medan perang adalah medan pertaruhan antara hidup dan mati. Kendati begitu para sahabat tidak ada yang mendambakan mati syahid di medan perang, karena mereka yakin apapun yang terjadi pasti akan sangat menguntungkan mereka. Sekiranya gugur di tangan musuh, surga Jannatu na?im telah siap menanti para hamba Allah yang selalu siap berjihad fii sabilillaah. Sedangkan andaikata selamat dapat kembali kepada keluarga pun, pastilah dengan membawa kemenangan bagi Islam, agama yang haq!

Lalu, apa kaitannya dengan memenuhi seruan untuk bersedekah? Sedekah adalah penolak bala, penyubur pahala dan pelipat ganda rizki; sebutir benih menumbuhkan tujuh bulir, yang pada tiap-tiap bulir itu terjurai seratus biji. Artinya, Allah yang Mahakaya akan membalasnya hingga tujuh ratus kali lipat. Masya Allah!

Sahabat, betapa dahsyatnya sedekah yang dikeluarkan di jalan Allah yang disertai dengan hati ikhlas, sampai-sampai Allah sendiri membuat perbandingan, sebagaimana tersurat dalam sebuah hadits yang diriwayatkan oleh Anas bin Malik, seperti yang dikemukakan di awal tulisan ini.***

Thursday, July 2, 2009

Cara membuat minyak dagu..versi Thailand.(info)


MInyak dagu ? ada banyak versi saya jumpa pasal minyak dagu tapi kisah yang saya paling ingat hingga hari ini ialah cara membuat minyak dagu versi Thailand. Selalunya kita dengar untuk membuat minyak dagu bomoh tersebut mestilah menunggu mayat gadis sunti dikebumikan dahulu dan seterusnya melakukan upacara membakar minyak dagu sambil membaca mentera...kalau nak yang lebih kuat baca mentera sehingga mayat tersebut boleh ketawa berdekah-dekah...emmm
Cara buat minyak dagu versi Thailand ini begini.....seorang gadis mestilah di ikat dan dib...lkan (naked). Gadis tersebut mestilah digantungkan .....dibawah tempat tergantung gadis tersebut dinyalakan dengan bara api dan diletakkan periuk yang besar...biar haba api tadi akan mengeluarkan peluh dan minyak dari badan gadis tersebut...biasanya gadis tersebut akan menangis sepanjang upacara ini...sehinggalah gadis ini meninggal dunia....Kisah ini diceritakan pada saya oleh salah seorang perawat perubatan tradisional di Negeri Sembilan...dan beliau dikatakan tengok sendiri upacara ini....Biasanya gadis tersebut diambil dari sendikit penculikan...agaknya mungkin kehilangan gadis si Malaysia digunakan untuk menghasilkan minyak dagu tersebut agaknya...nauzubillah...

Wednesday, July 1, 2009

Potensi Ruhaniah

Ternyata kekuatan adalah hal mutlak yang harus dimiliki oleh siapapun yang ingin memperoleh kemenangan. Terbukti jikalau badan lemah, ekonomi lemah, otak lemah, kepandaian lemah, kita tidak dapat berperan sebagai makhluk unggul yang membawa manfaat banyak, bahkan justru sebaliknya kita menjadi tertindas, baik oleh hawa nafsu, oleh syetan terkutuk, atau juga oleh makhluk-makhluk yang tidak menyukai kebenaran. Karenanya sudah menjadi suatu keharusan bagi siapapun untuk terus-menerus menggalang aneka potensi kekuatan yang ada pada dirinya.
Hanya saja harus kita sadari pula bahwa kekuatan itu tidak cukup hanya kekuatan lahir saja. Karena bagi siapapun yang berusaha membangun kekuatan ekonomi dengan meyakini bahwa hanya dengan kekuatan ekonomi itulah yang akan membuat dirinya menang, kuat, tanpa dibarengi kekuatan lain, maka akan hancurlah dia.

Sudah terlalu banyak contohnya, tengok saja ketika zaman masih ada Uni Soviet, pastilah saat itu di negara ini tidak kurang para profesornya, ada ahli ekonomi, ada ahli keuangan, ada ahli perencanaan pembangunan, ada juga ahli militer, dan ahli di berbagai bidang lainnya, tapi ternyata Uni Soviet yang nampak begitu kokohnya bisa rontok seketika.

Begitu juga kalau kita menganggap bahwa hanya kekuatan senjata sebagai satu-satunya kekuatan yang akan memenangkan pertempuran, kita saksikan lagi bagaimana Rusia dengan peralatan dan perlengkapan tempurnya yang begitu lengkap, begitu banyak personilnya, begitu kuat dukungan logistiknya, ternyata dipermalukan di Afghanistan. Bahkan gempuran berikutnya ke Chechnya, sebuah negeri yang begitu kecil mungil, ternyata Chechnya sampai saat ini masih bisa bertahan.

Lalu, adakah kekuatan lain yang mampu memenangkan setiap pertempuran? Ada! Kekuatan itu tiada lain kekuatan dari dalam diri kita sendiri, yang kadang begitu saja kita melupakannya. Padahal kalau kita mampu membangunnya dengan sungguh-sungguh, ia akan menjadi sebuah kekuatan yang teramat dahsyat.

Inilah kekuatan tanpa biaya, tanpa memerlukan pertolongan orang lain, tapi bila saja dibina dan dioptimalkan, maka ia adalah modal yang luar biasa dahsyat dalam mengarungi kehidupan ini. Kekuatan apakah itu?!

Dikisahkan pada abad ke-7 Hijriah, di saat kekuatan kekhalifahan Islam mulai meredup, terjadi pertempuran yang sangat dahsyat dan monumental yaitu ketika bangsa Tartar dibawah pimpinan Jengis Khan, menyerbu negeri-negeri Islam bagai air bah, bergelombang bagai badai yang garang, menyapu dari segala penjuru, dan kemudian meluluhlantakan semua negeri-negeri yang dilaluinya. Bahkan diceritakan sungai Dajlah di tengah kota Baghdad yang begitu bening menjadi hitam kelam airnya oleh tinta dari ratusan buku perpustakaan yang dibuang ke sungai itu oleh tentara Tartar.

Kita kenang masa ini sebagai masa kekhalifahan Islam yang paling kelam, saat dimana sebagian besar negeri Islam dibasmi dan dilindas habis oleh bangsa Tartar ini. Barisan bala tentaranya seakan-akan tidak pernah terbendung dan terkalahkan. Pedang-pedang sepertinya menjadi tumpul tiada berdaya menyentuh tubuh mereka. Sampai-sampai munculah mitos, "Tartar takkan pernah terkalahkan".

Berselang beberapa tahun setelah kejatuhan petama kalinya negeri-negeri Islam ini. Tersebutlah suatu kisah dimana ada seorang syeikh bernama Syeikh Jamaludin dari Bukhara. Beliau adalah seorang yang bersih, mursyid yang tulus, walaupun secara lahiriah fisiknya sudah berkurang kemampuannya.

Suatu waktu ia berjalan-jalan bersama sahabat-sahabat dan santri-santrinya, hingga tanpa disadari mereka telah memasuki wilayah kekuasan bangsa Tartar, yang waktu itu dipimpin oleh seorang taklak (gubernur), yaitu Taklak Timur Khan (Timur Lenk), seorang cucu Jengis Khan.

Begitu masuk wilayah bangsa Tartar ini yang kebetulan beliau memasuki wilayah berburu Sang Taklak, maka serta merta ditangkaplah mereka, dan langsung dibawa menghadap Sang Taklak yang cucu Jengis Khan ini.

Bertanyalah Sang Taklak, "Engkau siapa dan darimana ??"

"Saya dari Bukhara dan seorang Parsi"

Mendengar jawaban ini Sang Taklak serta merta tertawa terkekeh-kekeh seraya berkata meremehkan,

"Oo, orang-orang Parsi ini lebih rendah dan lebih hina dari seekor anjing" ujarnya dengan pandangan mengejek.

"Ya, benar! Andaikata kami tidak diberi cahaya kemuliaan dengan agama yang benar, niscaya kami lebih hina daripada seekor anjing" Jawab Syeikh Jamaludin mantap.

Sebuah jawaban yang disertai nur kekuatan keyakinan, rupanya selalu membuat terngiang-ngiang di telinga Sang Taklak. ?Ya, Kami jauh lebih hina daripada seekor anjing, andaikata tidak dimuliakan dengan agama yang benar? Sang Taklak merenung memikirkan kata-kata ini, "Ada apa dibalik kata-kata yang ringkas ini?!" Pikirnya. Begitu menggelitiknya jawaban Syeikh Jamaludin ini sehingga suatu saat dipanggillah ia kembali oleh Sang Taklak ke istana.

"Apa yang kau maksudkan dengan kata-kata yang dulu pernah engkau ucapkan itu?" Bertanyalah Sang Kaisar.

Dengan ijin ALLOH Syeikh Jamaludin ini menjelaskan dengan begitu bersemangatnya tentang keindahan Islam. Penjelasan yang merupakan buah dari perasaan dan kecintaannya kepada Islam. Uraiannya disertai pula dengan raut muka, perilaku, yang sebanding dengan keindahan yang disampaikannya. Dijelaskan pula, betapa kekufuran telah membawa martabat manusia merosot lebih hina daripada seekor anjing.

Mendengar uraian ini, tergetarlah hati Sang Taklak hingga akhirnya terbukalah pintu hatinya untuk menerima Islam, hanya saja pada saat itu masih ada satu hal yang mengganjalnya, "Aku belum menjadi kaisar, saat ini masih orang tuaku yang menjadi penguasa, aku berjanji seandainya aku nanti jadi penguasa, aku akan masuk Islam." Janji Sang Taklak.

Waktupun berselang. Suatu saat menjelang Syeikh Jamaludin wafat, diberitahukanlah perihal janji kaisar ini kepada anaknya yang bernama Ryasidudin, "Wahai anakku, Taklak Timur Khan akan menjadi kaisar, andaikata dia sudah resmi jadi kaisar, datangilah dan sampaikan salam dariku serta ingatkan kepadanya akan janji yang dulu pernah diucapkannya".

Ketika benar Syeikh Jamaludin wafat, puteranya sengaja datang ke perkemahan Sang Taklak Timur Khan untuk melaksanakan wasiat orang tuanya, namun karena ia dianggap orang asing yang tidak dikenal sampai disana ia ditolak tidak boleh masuk. Seraya memohon pertolongan ALLOH, ia memutar otaknya, sehingga munculah idenya.

Saat malam melepas gulitanya, dan fajar shubuh mulai menyingsing, segera saja ia mengumandangkan azan dengan begitu kerasnya sampai-sampai Sang Taklak Timur Khan yang berada di dalam kompleks perkemahan tentaranya terbangun seraya bertanya-tanya, "Siapa itu yang berteriak-teriak di malam buta seperti ini? Siapa dia berani kurang ajar mengganggu tidurku?" Begitu marahnya Sang Kaisar ini. Putera Syeikh pun ditangkap sehingga kemudian dibawa menghadap pada sang kaisar.

Begitu bertemu muka dengan sang kaisar, putera Syeikh Jamaludin ini langsung memperkenalkan diri, "Saya putra Syeikh Jamaludin menyampaikan salam dari beliau". Ketika mendengar nama ?Syekh Jamaludin?--yang beberapa tahun lalu akrab ditelinganya--disebut, Sang Kaisar tiba-tiba seperti api disiram air, reda marahnya dan luluh hatinya.

"Saya hanya akan mengingatkan janji yang pernah tuan ucapkan dengan beliau" Lanjut putera Syeikh Jamaludin ini. Teringatlah sang kaisar akan janjinya, sehingga pada saat itu juga Kaisar Timur Khan mengucap dua kalimah syahadat sebagai tanda bahwa ia benar-benar masuk Islam.

Kala itulah bangsa Tartar benar-benar berubah dari yang tadinya berwajah bengis, kejam, dan melindas habis menjadi bangsa yang berakhlak mulia. Pada saat itulah seluruh penduduk kerajaannya menerima cahaya kemuliaan Islam.

Sungguh luar biasa, dari yang tadinya meluluhlantakan Islam dengan kekuatan senjata, akhirnya menjadi luluh lantak hatinya hanya oleh perkataan. Ratusan ribu orang menentangnya dengan kekuatan senjata, tidak ada yang mampu mengalahkan, tapi hanya dengan beberapa patah kata yang menghunjam ke hati telah membuat negeri yang tidak pernah terkalahkan malah masuk dalam semburat cahaya Islam, bahkan menjadi benteng Islam yang begitu kokohnya saat itu.

Bekasnya pun nampak sampai sekarang, seperti di Rusia, Kaukasus, Asia Tengah dan sekitarnya ternyata adalah buah dari bangsa yang tadinya menghancurkan Islam secara fisik karena kekuatannya memang tidak tertahankan, namun akhirnya menjadi benteng Islam. Mengapa?

Ternyata karena ada satu kekuatan lain yang mampu mengalahkannya, yaitu kekuatan ruhiah. Syeikh Jamaludin adalah seorang ulama yang begitu tinggi cahaya ruhiahnya. Kata-katanya, sorot matanya, cara berjalannya, sikapnya, dan semua dalam dirinya ternyata memancarkan energi yang betul-betul membuat orang yang mendengar terbuka hatinya.

Satu patah kata atau dua patah kata dari orang yang sudah tercahayai hatinya, maka kata-kata itu bagai gelombang-gelombang yang bisa menyentuh, bagai magnet yang bisa menyedot, begitu hebat kekuatannya, sehingga daya ubahnya pun sungguh luar biasa dahsyatnya.

Inilah kisah bagaimana seorang mursyid yang bersih, jujur, dan tulus, walau tanpa kekuatan fisik yang berimbang, tapi karena kekuatan ruhiahnya begitu dahsyat, ternyata mampu membolak-balikan hati, mengislamkan yang belum Islam, meluruskan yang tersesat, dan menjadi jalan bertaubat bagi orang yang berlumur dosa. Allahuakbar.

ceramah AA Gym.... (Untuk dijadikan pedoman diri sendiri)

Syukur