Tuesday, August 18, 2009

Borak dengan Abumujahid...

Pagi tadi sambil berborak kat kantin saya tertarik dengan kata-kata Abumujahid...tentang menuntut ilmu niii.... falsafah ustaz lebihkurang macamnii ...ilmu akan datang pada seseorang sekiranya Allah mengizinkan datang tidak kira melalui orang ataupun melalui cara lain...jadi saya amat yakin dengan falsafah ini....saya ada suatu sifat ingin tahu yang kuat... kadang-kadang saya akan fikir sesuatu persoalan dan terus berfikir hingga saya tahu jawapannya.....kadang kadang jawapan dapat tapi setahun kemudian ...tapi saya tak kisah janji Allah bagi peluang untuk mengatahui jawapan sesuatu itu......Yang penting sabarlah......saya selalu berpesan pada diri saya sendiri untuk sentiasa sabar dalam menuntut sesuatu ilmu itu.....saya yakin pasti ada pertolongan Allah...insyaaallah....

No comments:

Post a Comment

Syukur